Els alumnes del màster d'Arqueologia i Arts visiten la Via Sepulcral Romana de Barcelona

18 de juny de 2016 - General

La professora de Metodologia Arqueològica, Julia Beltrán de Heredia, ha acompanyat als alumnes a la Via Sepulcral Romana per tal d'explicar-los el procés d'excavació i adequació del jaciment de la plaça Vila Madrid, on hi ha la Via, i ensenyar-los les estructures que hi romanen.

La Via Sepulcral Romana és una zona funerària que es va utilitzar entre els segles I i III. Al costat de l’àrea arqueològica hi ha el Centre d’Interpretació que recull informacions del món funerari romà amb l'explicació dels ritus funeraris. Com que el Centre també conserva part dels objectes trobats al jaciment, els alumnes han estat a prop de les diferents restes i han pogut entrendre'n la seva funcionalitat o importància a través de les explicacions de la professora.

La zona arqueològica de la Via Sepulchralis forma part dels espais patrimonials del Museu d'Història de la Ciutat de Barcelona, d'on Julia Beltrán de Heredia n'és conservadora en cap.

Via Sepulcral romana de Barcelona 02-06-2018