La Facultat organitza les jornades “Les Basíliques Històriques de Barcelona”

10 octubre - General

Les Basíliques Històriques de Barcelona són un patrimoni encara en gran part desconegut que forma part del patrimoni cultural de l’Arquebisbat de Barcelona, de gran riquesa i interès. Per aquesta raó, La Facultat Antoni Gaudí d'Història, Arqueologia i Arts Cristianes, integrat a l’Ateneu Universitari Sant Pacià, juntament amb les basíliques, organitza un cicle continuat de jornades d'estudi amb l’objectiu d’omplir de contingut les llacunes existents en el coneixement històric d’aquestes institucions tan importants per la societat. Alhora, les Jornades volen difondre el seu patrimoni a tothom com a exemple magnífic que són del nostre tresor patrimonial.

Splendor Pinensis. Santa Maria del Pi al segle XV

Aquesta I Jornada de Les Basíliques Històriques de Barcelona està dedicada a Santa Maria del Pi. La Jornada difondrà la feina feta durant dos anys pel grup de recerca de l’Arxiu Parroquial de Santa Maria del Pi i oferirà una visió revisada, i en gran part inèdita, de la basílica del Pi a l’època de la seva màxima esplendor: el segle XV. En definitiva, Splendor Pinensis respondrà la pregunta de com era i com s’articulava una gran parròquia barcelonina al final de l’època medieval.

La I Jornada es durà a terme els dies 16, 17 i 18 de novembre. Els dos primers dies tindran un caire científic i estaran dedicats a la presentació dels treballs d’investigació, mentre que l’últim dia estarà dedicat a una visita de la Basílica adaptada per tots els públics, en col·laboració amb Catalonia Sacra.

La II Jornada de les Basíliques Històriques es durà a terme el 15, 16 i 17 de març a la Basílica dels Sants Màrtirs Just i Pastor amb el títol "Patrimoni, Arqueologia i Art a la Basílica del Sants Màrtirs Just i Pastor de Barcelona​".