Alumnes de la Facultat estan excavant al jaciment paleocristià de Capo Don, a Riva Liguria, Itàlia

17 de juliol de 2018 - General

L’Àngela i l’Andreu, estudiants del Grau d’Història, Arqueologia i Arts Cristianes, estan passant el juliol a Riva Ligure, a Itàlia, fent una estada arqueològica al jaciment de Capo Don. El jaciment es remunta a l’època romana, quan hi havia una posada, un lloc en què, per una banda, els viatgers podien parar amb els seus cavalls i fer-hi una nit, i per l’altra, era un punt d’intercanvi de la posta imperial. Ja al segle VI, l’emplaçament va ser la seu d’una basílica paleocristiana.

La intervenció arqueològica està dirigida pels professors Alessandro Garrisi i Philippe Pergola, del Pontificio Istituto di Archeologia Cristiana. Garrissi ha explicat que la campanya anterior havien trobat una sèrie de sepultures d’època tardoantiga i altmedieval. Els objectius d’aquest any ha dit, són ampliar el coneixement de l’exterior de la basílica paleocristiana”.

L’Andreu i l’Àngela estan excavant a Capo Don gràcies a un conveni de la Facultat amb el PIAC.

Més informació de l’excavació en aquest enllaç (en italià)

Intervenció arqueològica a Capo Don