Comença la intervenció arqueològica a Sant Pau del Camp dirigida per la Facultat Antoni Gaudí

25 de juny de 2018 - General

Aquest final de curs s’ha iniciat una excavació a l’interior de l’església del Monestir de Sant Pau del Camp de Barcelona. Els treballs arqueològics estan dirigits per la professora de la Facultat Julia Beltran de Heredia i s’estan realitzant en col·laboració amb l’Arquebisbat de Barcelona.

L’excavació, que durarà fins a finals de juliol, estudiarà els antecedents del monestir medieval. Se sap que en aquest emplaçament hi havia hagut una vil·la romana que presenta certa continuïtat durant l’antiguitat tardana i que sembla jugar un paper en la cristianització del lloc. També es té constància de la localització d’un absis, i el seu paviment de calç, molt a prop de la capçalera de l’església actual.

La Dra. Julia Beltran de Heredia, directora de la intervenció, creu que aquestes estructures, que es poden datar al segle VI, “responen segurament a una primera església, amb la qual s’haurien de relacionar unes tombes en caixa de tegulae localitzades al seu voltant.” Beltran de Heredia afirma que tot apunta que estem davant “de la cristianització d’una vil·la que va donar lloc a un espai de culte en el suburbium occidental de Barcino” i espera que les excavacions “aportin noves sobre la cristianització del suburbium i els antecedents dels monestir medieval”.