Notícies

El Degà, Dr. David Abadías, participa en l’obertura del Congrés Anual de l’Associació Europea d’Arqueologia

15 de setembre de 2019 - General

L’Associació Europea d’Arqueòlegs ha dut a terme enguany la trobada anual a Barcelona aquest principi de setembre. L’Ateneu Universitari Sant Pacià, representat per la Facultat Antoni Gaudí, hi ha participat com a institució col·laboradora i ha estat present en la obertura del Congrés, celebrada a Santa Maria del Mar, a través del Degà, Dr. David Abadías.

El Dr. Abadías ha resumit durant el seu parlament la història de Santa Maria del Mar. En primer lloc, ha explicat els orígens de Santa Maria del Mar i com els habitants del que a l’Edat Mitjana s’anomenava “Vilanova del Mar” van presentar el projecte de l’església i posteriorment la van construir entre tots. Santa Maria del Mar es va construir en un temps rècord, ha dit, del 25 de març de 1329 al 15 d’agost de 1384, és a dir, en gairebé només mig segle.

En segon lloc, el Degà de la Facultat Antoni Gaudí ha parlat de la relació que té l’església amb figures molt importants del cristianisme a la ciutat, com Santa Eulàlia, que hi va estar enterrada, o Sant Ignasi de Loyola, que va estar resant en una de les capelles durant un temps. En tercer lloc, el Dr. Abadías també ha recordat èpoques no tan bones per l’església, com el terratrèmol que va patir a mitjan segle XV o la crema de l’interior de l’església durant la Guerra Civil.

Per últim, Mn. Abadías ha descrit les característiques arquitectòniques de la basílica i ha parlat del simbolisme que ha adquirit pels veïns al llarg dels segles. L’ha anomenat la “catedral de la gent”, que ha estat al llarg dels segles un espai de pregària i recolliment. Ha conclòs: “la història de Santa Maria del Mar és la història de la seva gent, amb la seva feina, els seus somnis i la seva fe.

Adjuntem el vídeo de la intervenció (minut 19:48 a 30:50)