El Dr. David Abadías, nou Bisbe Auxiliar de Barcelona

17 de febrer de 2023 - General

Ens congratulem de la notícia que vam rebre ahir, dimarts 14 de febrer, sobre el nomenament del Dr. David Abadías Aurín, professor de l’Ateneu Universitari Sant Pacià i fins recentment degà de la Facultat d’Història, Arqueologia i Arts Cristianes Antoni Gaudí (AUSP), com a bisbe auxiliar de l’arxidiòcesi de Barcelona.

La seva ordenació episcopal se celebrarà el proper dissabte 25 de març, solemnitat de l’Anunciació del Senyor, a la basílica de la Sagrada Família de Barcelona.

Llicenciat en Teologia el 2004 per la Facultat de Teologia de Catalunya amb la tesina titulada «Heus aquí el meu servent (Is 42,1)». Llicenciat també en Història i Béns Culturals de l’Església al 2006 per la Pontifícia Universitat Gregoriana amb la tesina «La diócesis de Égara (ss. V-VIII). Estudio sobre las fuentes documentales», amb la qualificació de Summa cum Laude. Finalment doctorat en Història i Béns Culturals de l’Església l’any 2008 per la Pontifícia Universitat Gregoriana amb la tesi publicada a Sant Pacià Books: Los teólogos españoles en el reino de María I Tudor de Inglaterra (Studia Historica Tarraconensia 1), Barcelona: Facultat Antoni Gaudí 2015.

Fou professor de la Facultat de Teologia del 2008 al 2014 i cap de departament d’Història de l’Església d’aquesta facultat, fins que es va erigir la Facultat d’Història, Arqueologia i Arts Cristianes Antoni Gaudí on fins avui ha impartit classes d’Història medieval de l’Església, Metodologia i Fonts de la investigació històrica, Cristianisme i cultura a l’edat antiga i medieval, Història del Renaixement, entre d’altres. Ha estat degà d’aquesta mateixa facultat del 2016 al 2022.

Les autoritats acadèmiques, el cos de professors, l’alumnat i el personal no docent de l’Ateneu Universitari Sant Pacià felicitem el Dr. David Abadías pel seu nomenament, i li manifestem la nostra gratitud i reconeixement per la seva tasca acadèmica i organitzativa en la nostra institució. El seu nomenament és un do per a l’Església de Barcelona i també per a les altres Esglésies diocesanes de Catalunya.

Armand Puig i Tàrrech

Rector de l’Ateneu Universitari Sant Pacià