El Rector i el Secretari del Pontificio Istituto di Archeologia Cristiana visiten la Facultat Antoni Gaudí

8 d'octubre de 2018 - General

La Facultat Antoni Gaudí d’Història, Arqueologia i Arts Cristianes ha rebut durant els primers dies d’octubre una visita molt especial. El rector del Pontificio Istituto di Archeologia Cristiana (PIAC), Prof. Danilo Mazzoleni, i el secretari de la mateixa universitat, Prof. Carlo Dell’Osso, han estat tres dies a Barcelona per tal de conèixer en persona la Facultat i comprovar quin és l’estat de l’arqueologia i les arts cristianes a Catalunya.

Així, a més d’estar a la Facultat, els professors han visitat la ciutat de Tarragona, les basíliques de Terrassa i les excavacions de la plaça del Rei de Barcelona. El primer dia, a Tarragona, van estar acompanyats per la Dra. Cristina Godoy, professora de l'AUSP, i guiats per Andreu Muñoz, director del Museu Bíblic de Tarragona i membre de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica.

El segon dia, el degà de la Facultat, Dr. David Abadías i el Cap d’estudis, Dr. Albert Viciano, els van acompanyar a Terrassa, on l'arqueòloga Gemma Garcia Llinares els va ensenyar les basíliques de la ciutat, temàtica de la qual n’és experta. El mateix dia també van visitar la Sagrada Família guiats pel Rector de l’Ateneu Universitari Sant Pacià, Dr. Armand Puig i més tard les excavacions de la plaça del Rei i la Basílica dels Sants Màrtirs Just i Pastor. A ambdues excavacions van estar guiats per la Dra. Julia Beltrán de Heredia, professora de la Facultat.

El viatge dels membres del PIAC a  Barcelona és important perquè aquesta institució és la més important del món que treballa amb arqueologia cristiana, i és la universitat de referència en aquesta temàtica. La relació entre ambdues universitats és molt bona, com ja es va demostrar durant la visita que la Facultat Antoni Gaudí va fer al PIAC de Roma durant el mes de gener. Des d’aquell moment, s’han iniciat convenis de col·laboració que ja han dut a dos estudiants de La Gaudí a una campanya arqueològica aquest juliol a Itàlia, i que es preveu que seguiran creixent.

Visita PIAC a Barcelona