Els alumnes de Grau i de Màster de la Facultat visiten la Tarragona paleocristiana i visigòtica

16 d'abril de 2018 - General

Alumnes de Grau i Màster de la Facultat Antoni Gaudí han passat el dissabte dia 16 d’abril a Tarragona per conèixer de mà dels experts la Tarragona paleocristiana i visigòtica. Tot i tenir només un dia i que el temps no ha estat favorable, el grup ha pogut recórrer alguns dels llocs principals d’aquesta època.

La primera parada ha estat a l’amfiteatre, on van ser martiritzats Sant Fructuós i els seus diaques Auguri i Eulogi (259 AD)  A finals del segle VI i inicis del segle VII es construeix a l'arena de l'amfiteatre la basílica visigòtica de Sant Fructuós, i més tard, al segle XII i damunt d'aquesta, l'església de Santa Maria del Miracle a l'arena. En segon lloc han visitat les excavacions i les restes de Ca la Garsa, sobre d'una part del fòrum provincial, d'època visigòtica. Seguidament, han estat a les excavacions del claustre de la Catedral sobre l'antic temple romà i han vist les estructures sobreposades d'època tardoromana del probable episcopi visigòtic.

La visita a les restes arqueològiques de l'àrea del Francolí

Després de visitar el nucli de l’antiga ciutat romana, el grup s’ha desplaçat a la zona al conjunt martirial prop del riu Francolí, on hi ha les dues basíliques del suburvi septentrional de la ciutat. Allà han pogut veure el Museu de la Necròpolis Paleocristiana de Tarragona, les restes del cementiri i els mausoleus, així com el que queda de la basílica de la beata Tecla al pàrquing centre comercial Parc Centrad.

Les explicacions dels diferents monuments han estat a càrrec d’Andreu Muñoz, el director del Museu Bíblic de Tarragona, complementades per les dels professors de la Facultat Cristina Godoy, Julia Beltrán de Heredia, Albert Viciano i Mateu Riera.

Tant alumnes com professors estan molt satisfets per l’alt nivell pedagògic i de contingut de la visita i ja estan pensant en quin serà la propera destinació.