Els alumnes de l'assignatura d'Art Cristià Antic han fet classe a la Seu d'Ègara, a Terrassa

25 d'octubre de 2018 - General

L'assignatura d'Art Cristià antic és comuna al primer del grau d'Història, Arqueologia i Arts cristianes i al Curs Pont. Els alumnes d'aquests dos itineraris, guiats per la professora de l'assignatura, Gemma Garcia Llinares, han visitat el conjunt episcopal de la Seu d'Ègara.

El conjunt monumental de Terrassa va ser Seu del Bisbat d'Ègara (fundat cap al 450 i desaparegut als segles VIII-IX) i és un testimoni únic de l'art i l'arquitectura de diferents èpoques: dels primers segles del cristianisme a la Hispània romana, d'una poderosa seu episcopal durant el Regne dels Visigots i d'un recinte religiós molt especial en el marc de la Catalunya medieval i de l'art romànic.