Es lliuren els 1r Premis Gaudí a treballs de recerca de batxillerat i a projectes de cicles formatius de grau superior

17 de juny de 2022 - General

L’Ateneu Universitari Sant Pacià i la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) han lliurat els tres premis del 1r Premi Gaudí a treballs de recerca de batxillerat i a projectes de cicles formatius de grau superior.

L'acte s'ha dut a terme al Claustre de la Mercè de la Basílica de la Sagrada Família de Barcelona, amb l'assistència dels guanyadors i els seus acompanyants, i representants de l'AUSP, la FECC i Castellnou Edicions. Per part de l'AUSP, han presidit l'acte el Degà de la Facultat Antoni Gaudí, David Abadías, i el Rector de la Sant Pacià, Armand Puig. La Secretària General de la FECC, Meritxell Ruiz, i el Cap d'àrea pastoral i socioeducativa FECC, Eloi Aran, han acabt de conformar la presidència de l'acte.

També han assistit a l'entrega de premis Dolors Rius i Jordi Grifoll, membres de Castellnou Edicions, col·laboradors del premi. Les altres autoritats que han acompanyat els premiats són: Mn. Josep M. Turull, rector de la Sagrada Família; altres membres de l'AUSP, com Joan Torra, degà de la Facultat de Teologia de Catalunya, Ignasi Fuster, vicedegà de la Facultat de Filosofia de Catalunya i Albert Viciano, vicedegà de la Facultat Antoni Gaudí; P. Francesc Xicoy SJ, en representació de la Companyia de Jesús; Jordi Faulí, arquitecte director de la Sagrada Família; i els tècnics del Departament d'Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya Carles Armengol i Eduard Ibáñez.

1r Premi Gaudí

El primer premi, un treball dedicat a les carmelites i caputxines de Mataró

El 1r premi ha estat per Arturo Cabellos, de l’Escola Maristes Valldemia de Mataró, amb un treball titulat “Carmelites i caputxines a Mataró”, tutoritzat pel professor Jaume Prat i Fabregat. En aquest treball de recerca de Batxillerat, Arturo Cabellos s’ha centrat en dues comunitats monàstiques instal·lades a Mataró: la Immaculada Concepció, de l’orde de les carmelites descalces, i l’Assumpció de Maria Santíssima, de l’orde de les clarisses caputxines. L’alumne premiat ha compartit el dia a dia i ha entrevistat les dones que formen part d’aquests monestirs, a més d’emmarcar aquestes comunitats en el seu context històric.

Arturo Cabellos ha rebut de mans d'Eloi Aran el primer premidotat amb 500€ i beca del 50% de la matrícula en una de les facultats de l’Ateneu Universitari Sant Pacià pel següent curs acadèmic.

El segon premia l'elaboració d'un capgròs dedicat a Sant Ignasi

El 2n premi s’atorga al treball titulat “Sant Ignasi, el pelegrí que crida a la festa”, elaborat per Daniel Gubianas de l’INS Pius Font i Quer de Manresa amb el suport de la tutora Irene Garcia Clavel. El Daniel Gubianas ha partit de la seva estima a les festes populars per fer un treball de recerca de batxillerat en què ha connectat aquesta passió amb la commemoració de l’aniversari dels 500 de l'estada de Sant Ignasi a Manresa. Gubianas s’ha arrelat a la cultura popular per, partint de la recerca, elaborar un capgròs de Sant Ignasi i proposar música i coreografia per fer-lo ballar.

Daniel Gubians, que ha presentat el capgròs que ha elaborat durant el seu treball a tots els assistents, s'ha endut l’obsequi d’un dispositiu electrònic i d'una beca del 50% de la matrícula en una de les facultats de l’Ateneu Universitari Sant Pacià pel següent curs.

I el tercer, per l'acompanyament espiritual als centres penitenciaris catalans

Per últim, el 3r premi s’entrega a Bel Solà, alumna de l’INS Ernest Lluch de Barcelona, pel seu treball “L’acompanyament espiritual als centres penitenciaris catalans”. Aquest treball de recerca de batxillerat, que té Anna-Eva Jarabo per tutora, aprofundeix en tot allò relacionat amb el que es planteja al títol: el marc jurídic, les pràctiques religioses, l’acompanyament als interns, els voluntaris de suport i les entitats encarregades i col·laboradores. També afegeix entrevistes a persones expertes en l’àmbit de l’acompanyament espiritual o dels centres penitenciaris.

Bel Solà ha estat acompanyada per alguns d'aquests voluntaris en la cerimònia d'entrega, i ha rebut l’obsequi de dispositiu electrònic.

Bona rebuda entre els centres educatius

La primera edició del Premi Gaudí a treballs de recerca de batxillerat i a projectes de cicles formatius de grau superior ha tingut una bona rebuda entre els instituts de secundària i ha permès donar visibilitat als treballs de temàtica relacionada amb el fet religiós des de qualsevol de les seves múltiples aproximacions. Tots els treballs presentats han obtingut al seu centre una qualificació mínima de notable i s’han lliurat durant el curs 2021-2022.