“QuedAR’T a casa”, una galeria de l’art d’estar-se a casa

4 de maig de 2020 - General

La professora de la Facultat Antoni Gaudí Maria Garganté i el Prof. Manel Trenchs, de l’Escola Pia de Mataró, van obrir una pàgina web amb obres d’art poc després que comencés el confinament. La particularitat d’aquest web és que totes les obres d’art que hi ha són representacions del fet de quedar-se a casa.

El web, titulat “QuedAR’T a casa”, repassa amb diferents categories com s’han representat al llarg de la història de l’art situacions quotidianes com llegir, cosir, dormir, menjar, cuinar i moltes altres que es desenvolupen dins la llar. A més, els autors han proposat un repte a tothom: representar una de les obres d’art i participar en l’#artathomechallenge.

Més de 1.200 obres d’art

La proposta sorgeix, diuen els autors, de la pintura de 1916 de John William Waterhouse “A Tale from the Decameron”, que evoca una de les obres cimeres de la literatura universal: Il Decamerone, de Giovanni Bocaccio, escrita just després de la Pesta Negra, la pandèmia que va arrasar mitja Europa i que va marcar l’inici d’una nova època. Il Decamerone de Bocaccio s’estructura en cent històries explicades durant deu dies per deu joves confinats durant la Pesta Negra.

En el mes i mig de vida del web, “QuedAR’T a casa” ha aplegat més de 1.200 obres d’art categoritzades i més de 250 challenges. A més, el projecte ja es pot consultar en nou llengües diferents: català, castellà, gallec, eusquera, portuguès, italià, anglès, rus i danès.

“QuedAR’T a casa” als mitjans

La proposta dels professors Garganté i Trenchs ha tingut ressò en diferents mitjans de comunicació: